En bladning av sött och salt...

En ny kursstart och det känns som om det kommer bli tungt. Mycket lagar, förordningar, rättsfall, organisationsteorier och ledarskapsroller som ska läsas in. Men eftersom det bara blir ljusare och ljusare om dagarna så känns det faktiskt som att det kommer att gå ganska snabbt.

Jag har sått gräsfrön till påsk, det gjorde jag i lördags. Och nu i dag har jag kunnat se hur de växer. För några timmar sedan kunde jag ana några små strån börja gro, och nu har de blivit några millimeter långa redan. Körsbärskvistarna på bordet har börjat blomma också, fina rosa små blommor slår ut och allt blir så levande igen. Jag fullkomligt älskar våren, det är magi som gör att allt som har varit till synes dött under hela vintern helt plötsligt får liv igen och sätter färg på tillvaron. Snart är det påsk, och jag ska erkänna att jag så smått har fått fram lite ägg här och var. Påsken är ju så kort, så varför inte börja lite i smyg så att man kan få njuta en lite längre tid av de fina färgerna... Ska ta några bilder på mitt gräs när det växer så ska ni få se hur fort det går ;) Nu tittar dessutom solen lite försiktigt in genom fönstret, så då går det nog ännu fortare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0