When you sit down and talk to me...

De sänder från EM-tävlingarna i orientering på radion, och som gammal orienterare väcker ljuden i bakgrunden många minnen. Åå vad jag saknar orienteringen! Få vara nära naturen, klura ut snabbaste vägen enligt kartan, försöka omställa det till verkligheten... Starten, med klockan som piper ett visst antal gånger innan man får springa iväg, spänningen, förväntan som växer för varje pip. Och sedan målgången. När man kommer in för sista kontrollen innan spurten, den känslan är så underbar, och man har alltid massor att ge just innan mål, hur tungt det än har gått under loppet.

Vilken fantastisk tur det är att både Hallands tredagars och Oringen går i Halland i år!!! Tre-dagars går tillochmed i morfars skog, i min skog, där jag ridit, sprungit, promenerat, plockat svamp och lekt så många gånger under min uppväxt. Jag ska vara med i sommar, helt klart. Synd bara att jag jobbar hela tre-dagars helgen, men jag får försöka byta med någon... :)

I dag gör jag inte mycket, sitter i soffan och virkar massa rutor. Ett projekt jag hållit på med till och från under ganska lång tid nu. Det ska ju vara så många rutor, så då tröttnar man efter ett tag och måste lägga undan projektet tills man får lust igen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0