Låt mig höra kärlekens tunga...

Nu är sista terminen inledd, bara en C-uppsats och en slutpraktik är kvar innan jag och mina klasskompisar står med examen och legitimation i våra händer. Det är lite skrämmande, att vi snart ska ha ansvar för andra människors hälsa och kunna fatta rätt beslut i många gånger svåra situationer. Vi ska bli ansvarsfulla arbetare, jobba många långa timmar, komma hem sent, gå upp tidigt, jobba på obekväma arbetstider, vara flexibla, ställa upp på övertid utan nämnvärd ersättning. Men det som skrämmer mig mest är bristen på fritid. Man kommer gå till jobbet, komma hem, laga mat, gå och lägga sig för att sedan gå till jobbet igen och så rullar det på vecka efter vecka. Man måste ansöka om ledighet om man vill göra något, och man har bara begränsat antal semesterdagar att ta ut. Om man har några alls. Jag hoppas verkligen att jag inte kommer behöva jobba heltid i resten av mitt liv, det finns så mycket annat jag vill göra i mitt liv...
 
Nu håller jag på att packa för att kunna åka till Vemdalen i morgon bitti. Blir där till på onsdag, kommer hem sent på kvällen. På torsdag ska väskan packas om så att jag kan åka hem på fredag och än en gång packa om väskan för solsemester :) Jag ska se till att passa på att njuta av studentlivets möjlighet till frihet medans jag kan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0