Varför Engla?

Klart man blir berörd av det som hänt henne, men tusentals barn dör varje dag. Så varför ska man tända ljus för just henne? Andra svälter ihjäl, de skjuts till döds efter att ha sett sina föräldrar dödas, de lever under ständigt hot och rädsla för att dödas. Och det händer faktiskt här i Sverige också. Det är jättetragiskt det här med Engla, men varför har det inte skickats sms om att man ska tända ljus för de två barnen och mamman som blev skjutna i sitt hem för några veckor sen? Varför stod det över huvud taget inget om att en 17åring knivdödades för någon månad sen i Göteborg? Är inte dom andra värda lika mycket uppmärksamhet som Engla kanske? Ska jag vara ärlig så bryr jag mig inte mer om henne än någon annan. Så jag fattar inte varför media har gjort en så stor grej av det här. Skriv om barnen i krigsländerna om de vill ha blod och död med i sina texter. De har det miljoner gånger sämre än vad Engla hade det innan hon dog, och de dör på ett betydligt mer ovärdigt sätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0