Dreams really do come true...

I dag har jag agerat tävlingsledare för Old Cup i Gårda Brygga. Det blev väldigt lyckat med många deltagare, mycket publik, bra vind och strålande väder. Det kunde faktiskt inte blivit bättre. Och inte var det speciellt jobbigt heller förutom att få upp de extremt tunga vikterna tll bojarna. Men det gick det med. Reglerna var en aning udda; Styrbordsregeln gällde fast omvänt vilket förvirrade många en del, dessutom var man tvungen att lämna protest två timmar i förväg efter inträffad incident, vilket innebar att ingen kunde lämna protest efter racen. Alla var glada och nöjda i alla fall.

I morgon åker vi till Mönster. Det ska bli galet kul!! Så nu kommer jag inte blogga förrän på tisdag antagligen.

One more day has gone, and in some way I'm glad he didn't called today...

Ett försvunnet hjärta som brister ut i gråt...

Den varmaste dagen på lääänge i dag. Har jobbat hela dagen= åka motorbåt runt hela fjorden. Har bättrat på solbrännan samtidigt som jag har fått betalt för det. Var dock tvungen att hoppa i vattnet några gånger för annars hade jag dött av värmeslag. Jaja, helt okej. Sista dagen i seglarskolan för i år gick kanonbra. Nu kommer jag bara att minnas allt som var bra och roligt, så jag längtar redan till nästa sommar!!

Ska snart åka in till Kungsbacka med Matilda och en kompis till henne och gå ut en sväng. Blir inte så sent med tanke på att jag arrangerar Old Cup i morgon tillsammans med Teresia. Det ska bli kul. Det kommer nog många och det lär ju bli fint väder i mon också.

Har just skickat ett mejl till dem i SS Kaparn om att jag är intresserad av att delta i deras e-jolleträning. Har bestämt mig för att köpa Filips e-jolle nu om jag får för honom så nu vill jag försöka satsa en del på seglingen. Det är så trist att seglingssäsongen i ÖSS är slut om två veckor. Men är det en sommarklubb så är det...

Mönster på söndag till tisdag i alla fall!! Det ska bli så enormt roligt att tillbringa dagarna där med de underbara människorna!!

I don't know what to do...

Jag vet inte vad jag ska göra. En del av mig ropar "Ta chansen när du har den", en annan skriker "Nej, du är inte redo, det är ett för stort steg". Jag vill, men jag vill inte. Jag vill, men vågar inte. Jag vill, men kan inte. Kan inte släppa taget om mitt liv. Kan inte låta någon annan komma för nära. Bestämma över mig. Styra mig. Ta upp min tid. Jag är kanske egoistisk, men jag vågar inte riskera något. Vågar inte, vågar inte, vågar inte. Jag har blivit sviken för många gånger. Jag kan inte låta det ske igen. Jag vet inte vad jag ska göra, men vem kan hjälpa mig? ingen antagligen, det är försent...

My heart beat fast, and I forget everything for a moment...

Jobbat i dag igen. Käka pizza med en kompis innan spikseglingen på kvällen, det var mys. Seglingen gick kanon! vann första racet över Inge och Teresia, sen låg jag sist hela andra efter att ha gjort en kass start. Låg sist ända till sista rundningen där jag sträckte från piren ända in i mål, medan Tessie gjorde flera slag. Så vi seglade exakt samtidigt i mål och det blev oavgjort. Vi var lika chockade båda två och satt bara och skrattade. Så med två ettor vann jag totalt... Det var kul!

Jag är den blåa linjen och Tessie är den gröna

My life is worth more now...

Seglarskola igen som vanligt... Öset va sönder i dag igen, men jag satte mig bara ner och skrattade åt eländet. Vad annat kan man göra? Sen gick det mesta fel, men vädret var ju i alla fall fint så vi var glada. Tessie kom hem till mig sen, vi var überseriösa med att komma på lite nya lekar för de tråkalvarliga icke leksugna barnen vi har denna veckan. Det gick faktiskt riktigt bra. Tror jag. Vi har i alla fall plastat in massa ord i olika ordklasser. Sen ska två lag samla så många ord som möjligt under veckan och till slut bilda en lång rolig mening var. Hm, hoppas dom gillar't...

Planerar Old Cup för fullt också. Det blir nog skoj, hoppas vi får lite fler funktionärer bara... Nu ska jag sova, är trött som ett hårdkokt ägg. God natt!

He smiled at me, and I smiled at him...

Party party..

Oj kollade in mina inlägg just och upptäckte att jag har missat att skriva att jag var på fest i fredags i alla fall. Mamma övertalade mig. Var bjuden till Kalle Westgård av Fredrik och Kristian. Det var faktiskt ganska mys, men var hemma tidigt eftersom jag var trött. Träffade i alla fall massa roliga människor där, bland andra Lisa, Sofie, Anna, Tove, Erik och Calle kusin...

No reply from you...

Var hos Anna i går och vi hade mys framför tv:n. Hyrde en film som va lite väl överdriven, men vi skratta i alla fall och hade det mys. Vi ska ha kalas i dag för lillbrorsan som fyller 17 på tisdag. Massa människor kommer. Kul! Städar mitt rum eftersom det inte skulle gått att släppa in någon där. Kom fram till att det är bra att städa ibland. Hittade ett par leggins och en t-shirt som har varit borta ett tag. Dessutom hade massa dammråttor flyttat in bakom dörren och i hörnen.

Ska dusha strax och sen försöka planera veckan i seglarskolan lite. Hoppas det funkar nu när jag har ansvaret själv. Det ska ju i alla fall bli fint väder...

And your shadow is falli'n over me...

Ge mig nått som tar mig någonstans...

Äntligen är veckan över, eller aa, i seglarskolan i alla fall. Tänker inte sätta min fot där nere på hela helgen faktiskt. Sitter vid datorn och gör inget mer än att lyssna på Håkan i kväll. Skulle varit på Åsa-kalaset, men jag pallar inte det. Det kostar dessutom 120 spänn numera och det är det inte värt... Men behöver nog vara lite själv med tror ja. Ska i vilket fall träffa underbara Anna i morgon. Längtar!!

Ska försöka spela lite Håkan på gitarr nu. Vill bli bättre så det är väl bara att öva gissar ja.

I've never seen her cry before...

Han inte skriva i går, men  fick i alla fall veta att Lena och Peter fick en liten Elsa!!! Så underbart roligt!! =D Jag jobbade hela dagen, sen sov jag hos Teresia och hon sjöng vaggvisa för mig på kvällen efter att vi hade titat på Robin Hood. Mys, Mys, Mys...

Jobbat i dag med, sen ner till torsdagsseglingen där det var sjukt många elever med. Kul, men jobbigt eftersom alla föräldrar frågar mig om allt eftersom jag har ansvaret för seglarskolan och jag är den enda som de känner igen. Suck. Seglade i alla fall inte, det fanns mycket att fixa med seglarskolan. Är för övrigt ganska trött på den för tillfället. Och de är jag inte ensam om... Allt bara går sönder.

Varje hårstrå på ditt huvud har jag räknat, du är värd mer än allt fåglarna samlat. Inga tårar har du fällt, inga sorger har du mött...

And the people around me don't know anything...

Dagen har tillbringats på Universeum med mamma och André. Dessutom träffade vi kusinerna där som vi gick med...

Undrar hur det är med Lena, hon skulle ha hört av sig i dag om hon orkade träffas men det har hon inte gjort. Kanske hon har åkt in nu...

A little bit of love in a little bit of war...

Seglarskola igen, med två nya grupper med barn. Sjukt jobbigt eftersom grupperna dels är väldigt stora, och dels är det en del krävande barn med. Bland andra så har vi en kille som för det första bara är sju år, man ska vara åtta, och för det andra så varken pratar eller förstår han svenska eller engelska. Jag tror att han är från spanien, och vad gäller seglingstermer på spanska så är mina kunskaper lika med noll...

Andra gruppen är hans brorsa med tror jag, men han och hans kompis förstår i alla fall lite engelska så man kan komunisera med dem. Men det är sjukt svårt att tänka på både svenska och engelska på samma gång så det är kaos i min hjärna just nu... Hoppas att det blir bättre i morgon bara.

Inte värt ett dugg, men ändå försöker jag...

Grillfest nere vid tribunen nu men orkar inte gå, är astrött. Dessutom verkar det inte vara kul folk där förutom Teresia. Så det är inte värt... Sitter vid datorn och dricker 2,25 cider jordgubb-lime samt spelar Yatzy mot andra på intrernet.. Det är mitt liv en söndakväll...

I try my best, but it doesn't matter. I'm born to fail...

But a little bit of me says I'm not enough...

Seglingstävling i dag, Ölmanäs småköret. Första seglingen gick faktiskt jättebra! Fick en kanonstart och ledde första kryssen och första länsen. Sen gick två personer om mig på andra kryssen, men det tog jag igen på länsen. Kom tvåa i första racet.

Andra gick mindre bra. Fick en sämre start, låg sist inför första rundningen, Tessie kapsejsade så jag gick om henne. Sen kapsejsade jag efter att ha gjort ett slag och missade krängbanden. Lyckades vira skotet runt lillfingret och få det att fastna i råttan på väg ner i vattnet. Det gjorde att jag knappt fick upp båten igen. Sen gick allt bara skit efter det. Gick runt säkert fem gånger innan jag nådde mållinjen och kom därmed sist... Dock läggs poängen ihop, så eftersom jag hade en andraplacering och en fjärde, medan Tessie hade en fjärde och en tedje så slog jag henne totalt...

My little brother is in his bedroom smoking weed...

Jag har inte orkat blogga, men i går var i alla fall jag och Mika inne i Kba en snabbis. Åkte bussen vid 16.40, var inne vid tio över fem. Hann köpa massa grejer, bla ett par mysbyxor som jag har flyttat in i... Vi var på BikBok när vi hörde en väldigt bra låt, Alfie med Lily Allen. Man vill bara hoppa runt när man hör den, men texten är rätt sorglig egentligen...

I dag har jag haft träning. Började med åskskur, sen helt vindstilla just när vi skulle gå ut, men sen blåste det upp så till slut blev det hårdvindsträning. Det var riktigt kul, trots otaliga kapsejsningar av både mig, Teresia och Hanna XD HAHA En stund låg vi i vattnet allihop samtidigt efter att jag hade kört på Tessie så att vi båda välte och Hanna tittatde så intensivt på oss att hon också gick runt =) Stackars Karin hade fullt sjå med att hålla ordning på oss. Men hon är grym! Jag har lärt mig JÄTTEMYCKET på de här två tillfällena vi har haft, och det är kul. Har fått till flera bra slag nu och allt blir så mycket lättare då.

The future has come, but it leaved...

Jahoppp,, ännu en dag på jobbet, jag skulle nästan kunna kopiera texterna och ha samma nu i fyra veckor, men det händer i alla fall lite annat me. Alex åkte med hem efter jobbet för att han skulle slippa åka till Onsala och vända innan torsdagsseglingen. Seglade e-jolle och det blåste riktigt bra i dag!! Slören var riktigt häftig, som att flyga fram över vattnet. gick dock runt en gång och fick bomen i huvudet riktigt rejält. Har "Kalle-Ankabula" nu som står rakt ut... XD Sen åkte Alex med hem igen eftersom vi kom fram till att han knappt skulle hinna hem innan han skulle åka hit igen. Så nu har vi fixat lunch till i morgon tillsammans, pastasallad med färska räkor blir det, mumsigt!!

Ska nog snart sova tror jag, e sjukt trött nu...

A day of dreams...

Ännu en dag på jobbet. Fick med kameran ut i båten i dag så det blev massa fina foton. Dagen samafattas alltså i bilder:

Tribunen                                        Kigge                                       Segling

Dagens lektion var om hur man kapsejsar och sedan kommer upp igen

When the stars go blue..

Jag orkar inte uppdatera i dag så därför gör jag inte det...

An unknown destination...

Har jobbat i dag, dagläger denna veckan så jag slutar tidigt, kl 3. Kom hem, satt på altanen och läste en stund i solen, gick ner för att äta, kom upp igen men då regnade det. Satte mig vid tv:n. Har käkat hur mycket kakor som helst i dag, så snart är jag tjockis. Men det kan inte hjälpas, jag älskar kakor. Dessutom hade mamma bakat såna där kärleksmums eller snoddas eller cocosrutor eller vad dom nu heter. Farligt goda i alla fall...

Ska titta på ett avsnitt av kustbevakarna tänkte jag och sen gå och lägga mig. En lång dag i mon med segling på kvällen med. Men det ska bli kul!

No matter how we do it, if we do it right...

And the rain is falling but we go...

Mamma kom just in med en överaskning, en rad av blåbär och smultron på ett strå, mums!! Har varit i Frillesås i dag och passat Joel en stund. Sen kom jag hem, åt lite och nu sitter jag här vid datorn. Hinner tyvärr inte uppdatera så ofta som jag hade velat, jobbar ju typ hela tiden.

I fredas hade vi i alla fall mys med seglargänget. Skulle sovit i Annas båt, en stor segelbåt som vi drog ut me. Seglade runt en stund i fjorden, sedan la vi till vid länsmansröv och bada lite. När vi skulle vidare för att lägga till för natten kom plötsligt kolsvarta moln emot oss och det blåste upp som bara den precis när vi skulle lägga till. Det slutade med att vi gick för motor tillbaka till Gårda och la oss i hamnen igen. Satt där och grillade ute på piren och åt i båten. Var inte hemma förrän vid 2 på natten och då kan jag lova att jag var trött efter jobbveckan.

Tränade i går för Karin från VKSF, det var jättekul och inspirerande så nu måste jag träna innan hon kommer igen på lördag...

Across the ocean, over the sea...

Har bättrat på min bränna lite i dag, ser dock lite halvskum ut eftersom jag haft flytväst på mig hela dan. Får bruna armar/ben/ansikte i alla fall XD mage och rygg, njae.. Ska käka glass med Fridisen snart när hon kommer hem från Kba, jag är otroligt glassugen!!

I don't say I'm sorry if I'm not...

Jag tänker inte i fyra veckors tid sitta och skriva att jag har vart nere vid Gårda Brygga och jobbat i seglarskolan faktiskt, så det skriver jag inte nu heller. Det var spiksegling i kväll, jag vann över Teresia och Lina,  kanske inte jättekonstigt eftersom jag seglat den båten längre, men Lina kom tvåa och det var första gången hon överhuvud taget satt i en e-jolle. Dukigt av henne!!! <3

Det har varit en kanonbra dag i dag. Allt har flutit på och blivit som jag velat. Eftersom jag är huvudansvarig så är det jag som bestämmer i tribunen på dagarna och det känns skönt XD haha, nej men jag tror inte att dom andra tycker att jag kör  för mycket med dem. Jag har dock lite ont i ansiktet, dels av solbränna, dels av att jag fick en vindvimpel i plast precis under ögat när jag skulle dra upp Linas båt efter spikseglingen. Så nu har jag ont, ont, ont... men det är sommar, fint väder och lagom vind för nybörjare så jag är glad ändå XD