Diggiloo


I onsdags var jag, mamma och André på Diggiloo-koncerten i Ullared. Den var verkligen jättebra! Vi hade picnicplatser och satt på en gräsvall på ena sidan av scenen. Vi såg och hörde perfekt och hade det jättemysigt hela första akten.
Artisterna var grymma, Brolle, Jessica Andersson, Arja, Thomas Pettersson, Niklas Strömstedt och Lasse Holm var några, men de två bästa var ändå Mojje och Molly! Barnslig som jag är var det bästa när alla sjöng "Imse Vimse Spindel" och andra barnlåtar ihop med Mojje :o) haha Och Molly när hon sjöng sina låtar, synd att hon inte var med mer... Gabriellas sång gör hon HUR BRA SOM HELST!

Efter pausen började det dock droppa från den tidigare så ljusblå himlen och snart öppnade sig ett skyfall över oss. Envis som jag är satt jag kvar iklädd regnkläder och med picnicfilten över mig medans mamma och André gick till bilen. Vattnet vräkte ner, men artisterna på scenen sjöng lika glatt ändå. De klämde i för fulla muggar i "Let the sun shine" när det regnade som värst och Thomas Petterson livade också upp stämningen med stand-up comedy om tonåringar och deras sätt att kommunicera.

När koncerten var slut efter närmare fyra timmar satt jag i en vatenpöl som samlats på picnicfilten, men lyckligtvis var det bara skorna som var genomblöta. Regnkläderna fick visa vad de gick för :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0