Första dagen i skolan

Nu har skolan då alltså börjat igen och det känns väl ganska okej. Det var bara vi treor som ska upp och fjällvandra som hade upprop i dag, och vi hade lite mjukstart med kastteknikträning ( HAHA JA!! Vi kastade med kastspö inne i gympahallen för att öva:o)) plus att vi fick lära oss hur vi skulle knyta fast fiskekrokarna.


Vad gäller västtrafik har min åsikt om dem och bussarna skiftat rejält i dag. Faktum var att jag faktiskt såg fram emot att få sitta på bussen ett par timmar varje dag och bara blunda och lyssna på musik hela vägen. Jo, men visst, in till skolan var det helt okej (förrrutom att jag träffade en kompis så blundandet och musiklyssnandet falerade) men ändå, helt okej.

När jag skulle åka hem däremot. Gissa vad som händer! JUST DET! Kvart i fyra-bussen kommer inte! Och det är första dagen, hur ska det gå resten av året?

Dessutom hatar jag att det BLÅSER KALL LUFT på en hela tiden. Det är nått med klimatanläggningen tror jag, helt värdelöst, antingen är det varmt som i en bastu på bussen, eller så sitter man och fryser.

Till råga på allt så har jag jätteont i nacken och huvudet, ni vet sådär som man får just innan man blir förkyld. Jag vill inte, jag vill inte , JAGVILLINTE! bli förkyld nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0