Så försvarslös

Jag har just varit hos tandläkarn och återigen blivit beskådad som nått utställningsobjekt. Jag var egentligen hos en tandhygienist, och när hon hade pillat och grejat en stund så gick hon plötsligt ut ur rummet och hämtade en tandläkare, en nyutbildad sådan, för att visa upp mina konstiga tänder för henne. Det är liksom ingen nyhet att de ser ut att ha kommit fel, de borde nog egentligen sitta i en hästs mun, men det är alltid någon som varje gång jag är där vill titta extra på dem och skratta åt att de är så konstiga.

Sedan började hygienisten att skrapa bort tandsten och medans hon gjorde det pratade hon på och gav mig förmaningar om att jag måste vara noga med tandtråd här, och tandborstning där, allt utan att jag hade en chans att försvara mig på något sätt. Man blir liksom lite handikappad när man ligger där med sug och blås och vattenspruta och spegel och massa annat i munnen, det är svårt att få fram vad man vill ha sagt ;o) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0