En usel dag, eller en lyckodag?

Denna dagen började bra, jag vaknade och var hyfsat utsövd, laddad för spanska, sedan skulle jag en snabbis till Sisjön och sedan ut och springa på håltimman. Men det blev inte riktigt som jag tänkt mig. När jag hade släppt av pappa i Mölndal blev jag stående i trafikkö på väg till skolan, och 8.10 parkerade jag på skolgårdens parkering. Jag skulle börja 8.10 så jag hann inte in och köpa parkeringsbiljett innan, utan tänkte att på en timma hinner dom inte böta någon. Men det hann dem. 600 kr i böter satt det en lapp om på bilrutan när jag kom ut med min biljett. Det var riktigt surt. Jag hatar parkeringsvakter!!

Så åkte jag till Sisjön i alla fall och kom in i en sportaffär där för att se om de råkade ha den jackan som jag har letat efter i flera veckor. Och se, det hade dem, i min storlek  till och med, och av bara farten så hittade jag ett par matchande korta tights på rean så då köpte jag dem med. Undrar om lönen har hunnit in på mitt konto än? Den är i alla fall slut nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0