Sista dagen på ledigheten

I dag har jag haft min sista lediga dag, eller ledig har jag väl inte varit. Det var träningsgrupp som vanligt, men nu tar vi sommaruppehåll därifrån medans det är seglarskola. Seglarskolan drar nämligen igång i morgon vilket ska bli väldigt kul!



I dag vaknade jag upp av två par barnfötters tassande i trappan. Jonna och Pontus kom och väkte mig och sa att klockan var nio. Sedan åt vi en supermysig frukost ute på altanen med stuvade bacon, ägg och rostade mackor. Sedan åkte jag som sagt ner och höll träning i ett par timmar. Sedan var jag hemma en kort stund innan jag åkte till stranden i Frillesås och badade av mig all svett. Efter det åkte jag åter igen med Jonna till stallet. Hon red ut och jag fick snällt traska med. Plötsligt fick Rudy, hästen, för sig att han var hungrig och drog helt sonika ner huvudet. Kruxet var bara att han stod i en nerförsbacke, så Jonna åkte kana ner för halsen och när hästen drog upp huvudet igen avslutades färden neråt med en liten volt för Jonnas del. Hon ramlade i backen för första gången, men hon slog sig inte som tur var :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0