Vitryskt besök

Jag fick just veta att det fanns en artikel om min vitryska kompis Ksenya. Hon kommer till Sverige igen om några veckor när hon ska stå i en bod under julmarknaden på Liseberg i vinter. Då ska jag passa på att hälsa på henne. Jag träffade henne när jag var i Vitryssland för två år sedan, och sen dess har vi hållit kontakt via mejl. Väldigt kul att hon har fått möjlighet att få komma till Sverige, hon kan tillochmed prata svenska eftersom hon har pluggat det under flera år i Vitryssland. Annars är det inte så vanligt att vitryssar kan andra språk än ryska eftersom det är svårt att ta sig in i landet som turist och nästan ännu svårare att ta sig ut om man bor där...

Läs artikeln om Ksenia här:
 http://www.kristianstadsbladet.se/article/20090317/KRISTIANSTAD/139177014

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0