En fredag

Dagen började med att jag vaknade och ine riktigt kunde bestämma mig för om jag skulle ligga kvar eller åka in till skolan för en lektion jag inte behövde gå på. Tillslut bestämde jag mig för att åka in, men inte till skolan utan till droppen och lämna blod. När jag kom till busshållplatsen var där MASSOR av femmor som skulle in och tävla i KM. Fint, bussens alla sittplatser var fulla innan jag ens hade kommit på. Sedan åker vi vidare till Åsaskolan och där var det ÄNNU FLER femmor. Det tog en bra stund innan alla hade knött sig in och jag skojar inte när jag säger att på varenda plats så satt MINST två personer!!!

Varma som om vi hade bastat kommer vi äntligen fram till Kungsbacka station (Vi stannade några gånger på vägen och lyckades klämma in några till lite då och då) Fattar ni att precis när jag kliver av bussjäveln, då stänger tåget dörrarna och ÅKER! Mitt framför ögonen på oss...

Som tur var gick ett snabbtåg (öresundståg) strax därefter som vi kunde ta. Väl i Götet traskade jag in till droppen nordstan och slängde fram armen till de snälla sjuksköterskorna. De tog fram mastodontnålen och stack in den i armen och tömde mig på blå vätska (Caroline är faktiskt ett kungligt namn ;o))Gick sedan därifrån med att megabandage runt armen, metalltabletter i väskan och ett presentkort i plånkan.



Efter skolan satte jag och Anna oss för att plugga matte en stund. Vi hittade en radio som vi satte på på hög volym, fixade håret fint (Anna) och pluggade sedan stenhårt. Det är säkert!! Vi är faktiskt nästan helt normala. Det tycker nog Johan och Andreas också!! :o) hehe



Efteråt belönade vi oss med glass och frapino på tåget :o)

Detta var min fredag, hur har din varit?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0