En krönika

Nu är jag i skolan och har svenskalektion. Vi ska skiva olika typer av texter kring ämnet ensamhet och jag ska ge mig på att skriva en krönika om fattigdom eller om uteliggare. Texten kommer att börja med "Det sägs att alla har rätt till ett värdigt liv", men det är också så långt jag har kommit... Krönikor är något som jag faktiskt inte är bra på vad gäller svenska, men jag får väl göra så gott jag kan, det finns ju en hel del krönikor att läsa för att få inspiration om hur man skriver så att det blir bra ;o)

När jag kommer hem ska jag ut och fota och försöka lära mig de nya objektiven. När jag köpte min kamera i vintras vet jag att jag tänkte och kände att hjlp, den här kommer jag aldrig att kunna hantera, och samma känsla fick jag i går när macro-objektivet var monterat och Joel fick agera modell. Jag lyckades inte få en enda bra bild, men jag antar att det bara är att testa sig fram och våga experimentera :o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0