Till och med busschaufförerna är trevliga!

Jag trivs i den här staden, för till och med busschaufförerna är trevliga och hjälpsamma. Jag skulle ju då som sagt ta mig med buss till Selånger marknad som är nu hela helgen. Det var ju inte så svårt att hitta eftersom hela stan också hade samma planer. När jag stod och väntade på bussen var det hur mycket människor som helst som också skulle med samma buss. Dock var det en liten, eller ja "vanlig buss" ingen såndär med dragspel i mitten, som kom och jag var den sista som fick en plats framme vid vindrutan halvvägs ut genom dörren. Några kom inte med och vi stannade inte för någon påstigande på vägen trots att det stod flera på hållplatserna.

Självklart blev ju folk lite irriterade, och hemma i Gbg skulle inte en enda busschaufför brytt sig om det på något annat sätt än att vara otrevlig och tyken och möjligen hänvisa till nästa buss. Men det första den här busschauffören gjorde var att be om ursäkt på ett trevligt sätt och sedan ringa till kontoret och säga till om att det behövdes extrabussar hela helgen! När jag sedan skulle hem igen såg jag till min gädje att MINST två långa dragspelsbussar trafikerade till och från Selånger marknad, PLUS den ordinarie trafiken :o)


Själva marknaden var som en marknad ska vara, med knallar till höger och vänster, tivoli, ballonger, brända mandlar, provsmak av diverse korvar, tunnbröd och renkött, demonstrationer av de bästa knivarna, skurtrasorna och rengöringsmedlet, ponnyridning och som grädde på moset kunde man få åka en tur med en helikopter. Och det bästa av allt, alla goa norrlänningar med underbar dialekt och humor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0