2 veckor!

Om exakt två veckor sitter jag på tåget på väg hem! :D Åå vad det ska bli skönt att få komma hem ett tag!

I dag är det bara plugg som gäller. Eller jag ska försöka ta mig till apoteket och hämta ut diverse allergimediciner med. Jag var på primärvårdsjouren i går kväll. Fick sitta i två timmar i väntrummet innan jag ÄNTLIGEN fick träffa en läkare. Hon tog mig på allvar och undersökte både mina ögon och prickiga armar. Hon var ganska övertygad om att det var en alergisk reaktion på något, men vi kunde inte komma på vad. Fick tabletter med mig samt recept så jag kan hämta ut fler. Dock är det samma allergitabletter som jag tagit i en vecka nu som inte hjälpt, men jaja...

Vad beträffar sprutan i går så gick det bra, vet inte vilken av alla prickar på min arm som är den där jag fick sticket, men än så länge verkar jag inte ha fått nån reaktion alls. Det innebär att jag behöver vaccin mot tuberkulos, men eftersom jag redan är sjuk så får jag nog inte ta sprutan på torsdag. Då slipper jag i alla fall att ha ett fult sår på armen över jul/nyår, men å andra sidan hade det varit skönt att ha mamma till hjälp att lägga om det...

Nu ska jag sluta skriva strunt och börja plugga farmakologi igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0