Dagens händelse!!

Jag var inne för en stund sen och hade inget att skriva då så jag sket i det. Men nu har veckans händelse inträffat!! haha

Vi sitter allihop vid matbordet och mamma håller en utläggning om att det inte är något bra på TV nu när det är OS hela dagarna. Alla program som hon brukar titta på är ju flyttade, så i protest sa hon att hon skulle gå till biblioteket i morgon.

Då ringer min mobil. Jag rusar upp för trappan och hinner precis svara. En kvinna presenterar sig men jag hann inte uppfatta hennes namn, bara att hon var från radiotjänst i Kiruna. Hon pratar norrländska och jag får anstränga mig lite för att fatta vad hon säger. Hon frågar mig först om jag har en TV och undrar sedan varför jag inte har betalat TV-licens. Jag fanns med i deras register över dem som inte gjort det nämligen. Jag svarar henne att jag fortfarande bor hemma och att jag därför inte betalar. Då undrade hon om det var mamma eller pappa som gjorde det.

-Tja, mamma eller hennes sambo. Jag tror att det är Bo-Göran Gunnarsson som gör det.
-Göran Gunnarsson... (knapptryck på tagentbord) Nej han finns inte med, vad heter din mamma?
-Anna-Lena Werdien.
-Anna-Lena,, jaha hmm nee du, hon finns inte heller med.
-Har du stavat det rätt då?
-Ja, Anna-Lena och så samma efternamn som dig.
-Men nej! Hon har ju inte samma efternamn som mig sa jag ju. Hon heter Werdien.
-Verdin, neej hon finns inte med.
-W.E.R.D.I.E.N
-Werdin.. nej jag hittar henne inte.
-I.E.N
-
Jaha, nej jag kan inte hitta henne. Jag kollar upp här lite och så ringer jag tillbaka till dig sen.
-NEJ, jag har verkligen inget med TV-licensen att göra så ring inte mig.
-Nehe. Men vad har din mamma för nummer då?
-Nedu, det får du allt hitta själv. Hon har betalt och vill du prata med henne så får du leta upp henne.
-Okej, jaha hej då då.
-Hej då


Hahaha ett riktigt annorlunda samtal måste jag säga ;o) Det förgyllde min kväll, speciellt efter att vi pratat om att slopa TV:n =o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0