Så liten världen är

Jag är rätt dålig på att blogga för tillfället men det kan inte hjälpas. Har helt enkelt ingen inspiration till att skriva.

I går var jag och Sara och några till på Amf 4 och var skademarkörer när de värnpliktiga i sjukvårdsförbandet hade examination i akut omhändertagande. Det innebar att vi var fick varsin skada målad på oss, sen låg vi i varsit rum där de värnpliktiga kom in tv och två och hade fem minuter på sig att undersöka en och vidta lämpliga åtgärder.

Jag hade ett blödande sår i pannan och var medvetslös efter att ha krockat med en annan bil i hög hastighet i Kosovo. Platsen var säkrad, så sjukvårdarna skulle undersöka mig noggrant. Det innebar att de drog upp tröjan och klämde och kände överallt de kunde komma på enligt L-ABCDE metoden. Det var spännande till en början, men när det 24:e paret kom in så var man ganska trött på det hela och man kunde allt ganska bra utantill ;o) Men det var lätt värt 900 till balkassan. ;o)

Det mest pinsamma var bara att en kille här ifrån Åsa som gick i min parallelklass innan var med bland de som gjorde utbildningen. Som tur var tog han rollen att bara hålla min nacke stilla så det var i alla fall inte han som klädde av mig och kände överallt. Världen är allt bra liten många gånger...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0