En sväng till Kungsbacka


Vi har varit i Kungsbacka och köpt lite presenter till folk som fyller år i dag och som ska ha kalas i kväll :P Jag passade också på att köpa flyttkartonger så att jag kan börja packa nu. Det är lite svårt att bestämma sig för vad man ska ta med och inte.

Jag tycker det är ett väldigt spännande psykologiskt fenomen att man ser olika saker när man går in i affärer. Alltså, jag menar inte att det finns massa grejer som man ser, utan vad man omedvetet väljer att se. Våra hjärnor kan på något märkligt sätt sortera bort sådant som man inte behöver se och istället bara fokusera på det som är relevant. Ett exempel är att man går in på ÖoB. Jag har varit där inne hur många gånger som helst, men aldrig förr har jag sett det enorma utbud av diskborstar, toarengöring, städredskap och andra "viktiga" hushållsartiklar förr. Jag är övertygad om att det är för att man nu kommer behöva köpa sånt själv, och då registrerar hjärnan det istället för att sortera bort det till mitt omedvetna. Nån som hängde med på hur jag menar? ;o) hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0