Regn

Det regnar ute just nu och man kan säga att jag hade extremtur. Jag och pappa har varit ute och ridit, jag fick låna Rudy av Jonna. Precis när jag hade cyklat hem och kommit innanför dörren så föll de första dropparna. Och detta är inte vilka droppar som helst, utan droppar av lättnad, i alla fall för ett tag fram över. Att det regnar innebär att det inte kan brinna så bra i skogen på ett par dagar vilket är otroligt bra när en pyroman går lös i skogarna här.



Jag vet inte vilket som skulle vara värst att möte när man är ute och rider, en brand eller den person som tänder på?!

I söndags red jag och Jonna där det brann för två år sedan och fortfarande står träden där alldeles svarta och döda. Det är fruktansvärt att se, även om ny vegetation är på väg underifrån. Den där känslan man hade när man var där uppe och hjälpte till med släckningsarbetet och elden flammade upp här och var runt en kommer tillbaka när man återser platsen och allt det mörka, svarta, brända.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0