Dödsförskräckelse!

Jag trodde att jag var nära döden i förmiddags när jag var uppe hos min morfar en snabbis. Jag ska ju hyra häst hela sommaren och har därför länge hållt på att leta efter min gamla ryktlåda som jag vet fnns någon stans. Häromdagen kläcker min kära bror ur sig att den finns uppe på morfars sädesmagasin, så i dag när jag, mamma och André var hos dem en snabbis tänkte jag att jag skulle gå upp och leta efter den.

Glad i hågen över att jag kom ihåg det just när jag var där drar jag med mig min bror upp för trappan i garaget. Jag trallar glatt en liten melodi på väg upp om att "Nu ni små möss får ni ta och akta er för här kommer jag". Plötsligt förbyts mitt trallande till ett skrik och mitt hjärta hoppade nog över både ett och två slag. För i den gyllengula säden ser jag hur det springer omkring överallt. Det fullständigt kryllar av stora feta RÅTTOR!

Minst 10-15 stycken var där som sprang och gömde sig i rören när jag kom. Jag blev helt paralyserad och visste inte vad jag skulle ta mig till. Samtidigt som jag var helskraj var jag också lite facinerad. Jag har aldrig sett en råtta förut och nu plötsligt fick jag se massor. Med hjärtat i halsgropen och en puls på 200 rusade jag in till morfar och berättade vad jag sett...

Hmm jag tror att jag ska skicka upp min kära bror dit som kom med det fina tipset ;o)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0