Hundskit och bajsungar

Två saker gjorde mig arg på den korta vägen från bussen och hem.

För det första, hur kan det plötsligt vara okej att INTE TA UPP HUNDSKITEN efter sin hund? Är det bara för att det råkat komma lite snö som den bruna illaluktande korven sjunker ner i som det är okej att lämna den där istället för att plocka upp den som man måste alla andra snöfria dagar på året? Nej, skärpning hundägare, SNÖN SMÄLTER och kvar blir SKITEN MITT PÅ VÄGEN!

För det andra, när jag gick förbi Gårdskolan hälsar jag först på en elev från badmintonskolan. Strax efteråt öppnar någon (en kille) dörren från gympasalen och skriker "ALLA SOM HETER STADELMANN SUGER SNOPP!" efter mig. Det är TAMEJFAAN INTE OKEJ! Små jävla skitungar som tror att de är något och att de kan göra vad fan de vill. Ledsen killen, det här kommer inte att gå dig obemärkt förbi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0