I have to close my eyes and hide...


På väg :D


Åkte via många städer och ställen, bland annat Gävle, Borlänge, Malung, Vansbro och Vasaloppsstartområdet på vägen upp innan jag tillslut hamnade i Snöcentret i Lindvallen :D


Det tog inte lång tid innan jag fick syn på min älskade bror mitt uppe i skidskolan :D När han var färdig gick vi hem till honom och lagade mat ihop. På kvällen gick han ut med sin kompisar och jag somande efter en lååång dag som resande...


På fredagen hängde jag med till skidskolan och fick vara med i grupperna och hjälpa till lite. Det var mysigt att få träffa barn, åka skidor och umgås med broren :D Vi hade en grupp med snöstjärnor, sedan en glidare och sist ett gäng snögubbar. Så söta var de med skidor långa som min arm, pjäxor upp till låren och en hjälm över hela ansiktet. Däremellan kunde man ana något som skulle föreställa en lite kropp :P


På eftermiddagen åkte jag och besökte Snögubben och hans kompisar i Snögubbeborg. Lika mysigt som när man var liten, fast väldigt blåsigt uppe på toppen... På kvällen var vi hemma och åt med de andra i stugan.


På lördagen sen var vi ute i backen tidigt, men det var otroligt blåsigt. Som tur var sken solen så det var i alla fall inte så kallt. Vi åkte hela dagen, och tog en sväng till Högfjällshotellet för ett Kite-event, men det blev tyvärr inställt på grund av blåsten. På kvällen gick vi till Experium där vi badade i varmbassäng ute och åkte rutschkanor tills vi inte orkade mer.


På söndag förmiddag var det dags för mig att lämna denna mysiga stuga och min bror. Jag hade velat stanna där med honom...


På vägen hem fick bussen köra en omväg på skumpiga skogsvägar för att undvika köandet som uppstod på grund av Vasaloppet. Målgången däremot kunde vi inte undvika eftersom vi skulle byta till tåg eller andra bussar i Mora. Vi passerade målgången på bara några meters avstånd, och de såg ganska trötta ut de som var där ;o) Men så jobbigt tyckte jag inte det var att åka från Sälen till Mora... ;o) hehe


Bussen mellan Mora och Edsbyn var en lokaltraffikbuss där varje hållplats ropades upp. Den satt jag på i närmare tre timmar, och jag kan lova att det fanns mååååånga hållplatser på den sträckan^^ " Nästa hållplats; Skogsbrynets vägskäl"" haha Jaja, det va värt varenda minuts resa för att få träffa lillebror och få se hur man har det och hur han bor och jobbar :D Saknar honom!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0