Jag minns så väl hur hon blev presenterad...

Jag vet att jag har varit dålig på att blogga de senaste dagarna. Jag har helt enkelt inte hunnit. I helgen var ju Malin, Jonna och Jolina på besök och jag hade det jättemysigt. Jonna tyckte nog det var lite väl långt att åka för att hälsa på mig och kunde inte riktigt förstå hur jag har kunnat flytta så långt bort, till snö och kyla. Jolina kände inte igen mig alls, och första dagen fick hon panik bara hon såg mig. Med tanke på hur liten min lägenhet är så var det svårt att hålla sig på sånt avstånd att hon inte skulle se mig, men efter några timmar vande hon sig och jag fick busa och mysa med henne hur mycket som helst. Malin fick sova länge och fick en egen dag på stan medans jag och Jonna var på Himlabadet i 6,5h(!) men tyvärr hade inga av de affärer hon hade tänkt besöka söndagsöppet så hon var nog lite besviken... Men jag tyckte det var bra, för då har hon en anledning till att komma tillbaka snart ;o) hihi




Hur söta får man lov att vara?? <3

Nu är praktiken i full gång och det känns helt okej. Lite jobbigt att kliva upp så tidigt, men jag antar att det bara är att vänja sig. Att vara sjuksköterska innebär då definitivt inte sovmorgnar i alla fall...

Vi är i full gång att greja med lägenheten också. I måndags kväll målade vi om i sovrummet. På tisdagen var Pontus, Linus, Johan och Steffa där och målade om köket. De lyckades också få till ett vitfläckigt golv, antar att det var på köpet ;o) I går var vi på IKEA och köpte lite möbler. En bokhylla med skrivbord, en sängram och en säng till Pontus köpte vi. Bokhyllan var den sista som fanns på lagret, och när vi kom ut till bilen upptäckte vi att ett av fyra paket var skadad ganska rejält. Vi gick in igen och lyckades få 35% rabatt på hyllan. Troligtvis kommer vi inte att se skadan då hyllan ska stå mot väggen och den ser likadan ut från båda håll så då vänder vi det skadade innåt väggen...



Första penseldraget :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0