Det blir inte som man tänkt sig...

Det är helt sanslöst hur mycket packning jag har. Okej, jag ska vara borta i tre månader och planerar att lämna en del där nere, men allt är ju ändå nödvändigt att få med sig... Mardrömmen blir bytet i Stockholm :o/ Jag får hålla alla tummar och tår jag har för att tåget till Gbg går från samma spår som vi inkommer på från Sundsvall! I annat fall måste jag nog ringa flytthjälp för att kunna få med mig all packning^^

Är det inte jättekonstigt att jag känner samma förväntansfulla ångest över att åka hem igen som jag hade när jag skulle flytta hit för snart ett år sedan? Det är här mitt liv är just nu, det är här jag har mina bästa vänner, mina saker, allt att göra. Men självklart längtar jag så otroligt mycket hem också! Jag ska ägna varje ledig stund åt mina älskade små barn, som ju inte är så små längre. Mina bröder, med mamma, mormor och morfar. Jag ska verkligen försöka ta till vara på varje dag där nere så att jag kan glädjas åt dem när hösten och mörkret kommer och jag återigen är 80 mil ifrån dem...

Nu ska jag se till att få packat ner allt och få stängt väskorna. Sedan äre bara att vänta på kvällen, opponeringen och sedan, den låååånga tågresan. Det är så otroligt värt att åka så många timmar när man vet att mamma står där och väntar på mig när jag kommer fram!

Och på onsdag tar Tessie studenten!!!!!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0