Är början svår ,blir resten lätt...




Sitter och kollar på Skärgårdsdoktorn, och när Wilma slår på spelas denna melodi som plötsligt väckte många minnen hos mig! Kunde inte på rak arm komma på varifrån den kom, men efter en snabb sökning på google koma jag på att det ju var från Lilla Sportspegeln!!! Tänk hur TV har chanserat vad gäller barnprogram. Förr i tiden sändes barn-TV klockan 18.00, och då, först då, satt man klistrad framför TV;n för att se Björnes Magasin, Brum, Trasdockorna, Lilla sportspegeln, Lilla aktuellt och Hjärnkontoret. Det var riktigt bra program som gick, inte massa fjantprogram om pokemons, digimon och teletubbies och sånt...

Tacka vet jag 90-talet :) Ett annat av mina favoritprogram var en Cellsam historia, Mjölktandsmössen och Richard Scarrys äventyrsvärld... Underbara minnen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0