Hej, var det vi som sågs en gång för länge sen?

Mina dagar här hemma går mest ut på att vänta på att få åka upp till sjukhuset igen. Det är en ganska tråkig väntan. I dag jobbar jag kväll, 13.30-21.30 och jag hoppas att min handledare är på plats i dag igen, hon var hemma för VAB i måndags så jag fick gå med andra sjuksköterskor istället. Visst lärde jag mig en del när jag fick göra allt själv, men jag tycker synd om patienterna när jag skapar blodbad på golvet efter att ha satt en PVK. Blodprover behärskar jag dock rätt bra nu, även remisserna. Efter den här praktiken kommer jag garanterat kunna ta olika prover, ta EKG och andra vitalparametrar. Det görs på i princip alla patienter som kommer in. Vad jag däremot inte kommer kunna är att hantera journalsystemet eftersom vi enbart skriver på akutpappersjournaler som läkarna sedan dikterar in. Det enda Systeam Cross används till på akuten är att skicka och kolla lab-prover och eventuellt ibland gå in och läsa gamla journaler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0