Jag var nere men uppe på fem...

Natten till i går jobbade jag mitt första nattpass. Det var mycket att göra fram till 2.30, så innan dess hann jag inte känna av någon trötthet. Runt tre gick jag med till PCI-labb och kollade när det gjordes en ballongsprängning på en dam med hjärtinfarkt. Riktigt häftigt var det att se när stoppet sprängdes bort och blodflödet blev bättre och bättre. När tillslut stenten, ett litet metallnät som man fäster på insidan av det tilltäppta kärletför att hålla det öppet, kom på plats återfick EKGt sitt rätta utseende direkt och patienten var helt bra igen. Hon var vaken under hela ingreppet eftersom man går in via en artär i handleden eller ljumsken.

När nattpasset väl var över kom jag hem och somnade bums. Jag var lite orolig över att inte kunna sova ordentligt efter ett nattpass, men den oron var onödig, jag vaknade inte förrän vid 16.50. Då var det dags att göra sig iordning för att gå till Camilla och Veronica för en liten filmkväll med dem som bodde i våran stuga under Skiweek. Filmen handlade såklart om oss på skiweek, sånt som filmats under dagarna och nätterna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0