Bli bara buren av en styrka, som bara växer när jag anat mitt motiv

En lång dag började vid 06.25 i morse. Åkte upp till sjukhuset, till KTC, där vi fick träffa våra huvudhandledare som vi ska ha under praktiken. Det ska bli så otroligt spännande att få börja, och efter skiweek drar det igång hela helgen för min del! Vi fick en snabb rundvisning på avdelningen. Eftersom dom håller på att bygga om den vanliga akutmottagningen så är den nuvarande förlagd i en liten trång korridor med bara några rum, men ett fantastiskt fint akutrum! Det ligger där det kommer att ligga framöver också, och de säger att det är Sveriges modernaste akutrum. I februari kommer de börja använda det rummet fullt ut, vilket innebär att jag och Erik, som också ska vara student på akuten, kommer att få vara med där! I övrigt hoppas jag på att få använda barnrummet lite också, absolut inte så att jag vill att barn ska skada sig eller bli sjuka, men om de nu ändå måste bli det så vill jag gärna hjälpa dem ;)

Efter KTC åkte jag hem en snabb sväng och packade väskan för jobbet, som jag gick i tid till för att hinna skriva lite diplom. Sånt ska ju också göras^^ Goa Anna fick med mig på vattenträning efteråt och det var jobbigt efter att ha tränat hårt på gymmet igår. Men jag tog mig igenom det också och nu sitter jag i soffan och känner att jag har gjort mig välförtjänt av ett par muggar nyponsoppa till kvällsfika :D Sedan blir det studs i säng så jag kan gå upp och göra en bra fördjupningspresentation i morgon förmiddag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0