Varför skynda på, när dagen ändå snart är här?

Varför känns 06.50 så sjukt mycket tidigare än 7.00? Och hur sjutton ska jag lyckas ta mig upp tillräckligt tidigt för att hinna till praktiken vid 7 om några veckor?

I morgon är det i alla fall tenta och jag är inte säker på att ja kan tillräckligt mycket för att klara den. Jag har inte haft den minsta lilla tillstymmelse till motivation eller diciplin för att plugga. Det är lite illa, för ämnet tycker jag faktiskt är väldigt intressant och jag vet att jag kommer ha nytta av precis det här under min praktik på akuten. Smärtfysiologi och smärtfarmakologi är något man absolut inte kan missa på en akutavdelning. Antar att jag kommer få göra en hel del smärtanalyser under mina veckor... ;o)

Nu har jag just kommit hem från badet och alla de underbara barnen på jobbet. Så härligt att få träffa dem igen! Jag hoppas verkligen att jag kan få ihop praktikschemat så att jag kan ha simskolan samtidigt. Vore väldigt tråkigt annars :o/

Nu tänker jag lägga mig och ladda inför morgondagen genom att se på sista avsnittet av Kronjuvelerna som gick på SVT för nån vecka sen. Den är riktigt fin tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0