Sommarens dagar seglar förbi...

Jodå, jag lever än, även om det varit rejält tyst här ett tag. Det är sommar, även om vädret säger något helt annat, och jag försöker ägna dagarna åt sådant som är viktigt. Som att umgås med mamma och mina bröder, hälsa på pappa och hans kattungar, fika hos mormor och morfar och så klart umgås med mina älksade kusiner och moster! Som i kväll till exempel. Eller ska jag säga i morgon kväll, för jag ska ju faktiskt sova många timmar innan dess. Då ska jag och min moster flyga luftballong om vädret tillåter. Det känns mer lovande i år än förra årets bokade kvällar i alla fall. Om man ska tro på vad som står i väderleksrapporten.

Just nu sitter jag på jobbet, tredje natten i rad, och väntar på att det ska komma några patienter att ta hand om. Kvällen började med en hel del att göra, men frammåt tolvslaget drogs det ner på tempot. Då passar jag på att läsa på Hejja Abbe, en helt fantastisk blogg skriven av en pappa till ett hjärtebarn. Ett helt fantastiskt gulligt hjärtebarn som dessutom har ett talfel som gör honom ännu sötare.

Nästa vecka ska jag åka upp till Sala. Jag ska hälsa på Cajsa. Och jag ska kolla när min älskade Jonna tävlar SM i voltige. Det ska bli väldigt kul, både att träffa Cajsa igen, det var länge sen nu, och att kolla på Jonna. Jag har ju aldrig sett henne tävla i voltige innan, bara varit med på någon enstaka träning.

Nu ska jag fortsätta läsa Abbe-bloggen och hoppas på att tiden går fort till 7 så att jag kan gå hem och lägga mig ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0