Den djävligaste tiden i livet var den när du gick...


Nu är jag alldeles prickig på händerna efter att ha stekt fläsk, fy tusan vad det smätter och skvätter. Men så gott det är, med potatis, fläsk, löksås och gröna ärtor!

I dag har jag haft simskola, och efter det har jag gjort mest ingenting mer än att laga mat. Jo förresten, jag har tittat på hemnet efter hus/gård/torp. Åå vad jag längtar tills när jag har pluggat klart och kan få leta på riktigt efter nånstans att bo. Vill så mycket hellre köpa en liten gård/torp än att hyra lägenhet när jag väl börjar jobba sen. Ett ställe som är bara mitt, där jag kan greja och dona så mycket jag vill. Drömmen lever kvar om att hitta ett ställe en liten bit in i skogen, på landet, med ängar omkring, grusväg, lite djur, en lada med höloft... Det ska gärna vara i behov av lite renovering, men inte alldeles för mycket.

Tror inte att det kommer hända så mycket mer än så i dag. Det är bäst att passa på att vila upp sig inför kommande kurser, det ser ut som om vi har en del att göra där nämligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0