From a diffrent kind of view...

Blev lite förvånad i dag när det ringde ett 060-nummer till mig på lektionen. Jag ringde upp när vi hade rast några minuter senare, och jag trodde bestämt att det handlade om leveransen av min radio, men när snubben började prata om löneupproret insåg jag att jag hade fel. Förstod inte alls vad han var ute efter, men vips hade han bestämt att han skulle komma snabbt som blixten och göra en intervju och ta några bilder för Sundsvalls Tidning. Jag som inte gärna vill vara med på bild offentligt, och definitivt inte är bra på att snabbt komma på bra svar... Tur i alla fall att det inte var en tv-kamera jag fick upptryckt framför mig! Fem minuters intervju hann vi med innan min föreläsning började igen, och jag andades ut. Nog hade jag väl klarat mig igenom det någorlunda. Trodde jag. När jag tittar upp där jag sitter i min bänkrad ser jag åter igen mannen med kameran som ville ta fler bilder på mig när jag satt i föreläsningssalen. Jag som trodde att jag kunde göra det där lite diskret. Hmpf, plötsligt undrade alla vad jag höll på med och varför nån kom och fotade mig så då tvingades jag förklara det...

Jaja, nu har vi helg i alla fall och i kväll ska jag gå och lyssna på studentkören Gungers vårkoncert. Passande när det regnar och är grått ute... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0