Somewhere over the rainbow...

Tillbaka till poolen. Ja, alltså simskolan ;) Har inte varit där på fem veckor, och bara träffat barnen två gånger denna omgången. Blev lite förvånad men väldigt glad över att de faktiskt kom ihåg vad jag heter! De är så fantastiskt duktiga allihop, och så underbart söta. I dag kollade vi av vad de kunde för att kunna skriva rätt på diplomen, och fler än vad jag trott klarade målen galant.

I dag har vi haft föreläsning om obstetrik vilket också det har varit otroligt spännande! För den som inte är så insatt kan jag berätta att obstetrik handlar om den gravida kvinnan och fostret. I morgon ska vi fortsätta med förlossningar och vi ska även få se en förlossningsfilm. Undrar om man kan hålla tillbaka tårarna?? Det ska bli spännande...

I morgon hoppas jag att jag får hem min radio som jag råkade beställa i går. Det var kampanj som pågick fram till den 2/5 med rabbaterade priser. Ja alltså till igår. Och då ville jag inte missa chansen, även om det inte var helt övertänkt att köpa en radio för 319kr. Fast den skulle ju faktiskt ha kostat 399, så då har jag ju faktiskt sprat en hel del. Och ja, den var väldigt fin! Därför kändes det värt det. Vit med små blommor i rosa. Alldeles, alldeles underbar ;)

Retroradio AM/FM
(Bild lånad från Clas Ohlsons hemsida)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0