Se hur himlavalvet tänder...

Jag sitter här och väntar på att snön ska börja falla. Det har jag gjort sedan i går. Ja, inte suttit här då, men väntat på snön. Det är riktiga snömoln på himlen, men bara några enstaka små flingor letar sig ner till marken. Den har förvisso blivit lite, lite vit, men inte på långa vägar tillräckligt...
 
Förberedelserna inför årets storcaps är i full gång, på fredag kommer det studenter från hela Sverige som ska vara med och tävla i den förnäma sporten Caps. De ska alltså sitta i ring på golvet och kasta capsyler i glas. Och träffa. Och om man missar ska man dricka. Så kan man säga, väldigt förenklat. Jag, Cajsa, Veronica och Camilla ska hålla i lekar på fredag och lördag, så det är vad vi har förberett i dag. Vi har skrivit textremsor med (i studentkretsar) kända låtar. Och så har vi skrivit lappar som det ska göras charader på. Det kommer bli kul!
 
Annars då? Jag har hört att det tänker slå till att bli kallt i helgen. -20grader, så jag har gjort mig en mössa. Jag passar inte i mössa, och mössan gjorde sig inte på bild kan man säga, men jag hoppas att den kommer hålla mitt huvud varmt i alla fall. Den är svart, för svart garn var vad jag hade mycjet av hemma :) I morgon ska jag hinna förbereda lite mer inför capshelgen, sedan ska jag tvätta och efter det till simhallen och ha teknikträningar. Det är ju bra, jag som kan simteknik och så. Detr blir nog bra.
 
Nu ska jag lägga mig och ännu en kväll hoppas på att världen jag vaknar upp till i morgon är vit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0