I'm still not sure what I stand for...

Jag har just varit på kalas hos världens bästa Cajsa som fyller år idag! Hon påstår att det är 22 hon fyller men jag får inte riktgigt ihop det med att hon är äldre än mig ;)
 
Det är oktober nu, känns helkonstigt faktiskt. September bara försvann och snart är det jul känns det som. Nåja, det är väl ett tag kvar, men nog måste man börja fundera på julklappar. Oktober verkar bli en resemånad för min del. Den 11 åker jag hem till Åsa över helgen för att gå på dop och fira födelsedagar, och två veckor senare åker jag och Cajsa till den stora huvudstaden för att ha roligt ihop :)
 
Sista veckan på öppenvårdspraktiken har börjat och det känns lite tråkigt att snart behöva sluta där. Jag har trivts så sjukt bra, och numer jobbar jag i princip helt självständigt. Jag lägger om sår, ger injektioner, tar suturer, tar blodtryck, ger råd och information, beställer hjälpmedel och bokar återbesök. Det är riktigt roligt och jag skulle verkligen kunna tänka mig att jobba på en vårdcentral så småningom. Eller hälsocentral som de så fint heter nu för tiden...
 
Jag har börjat fundera en hel del på vart jag ska ta vägen när jag har pluggat klart här i Sundsvall. I går när jag pratade med mamma i telefon började vi redan planera att hon ska ta semester den veckan som jag tar examen och att vi ska hyra släp för att få med alla mina saker hem. Det känns så overkligt, det är ju här i Sundsvall jag har mitt eget, samtidigt som jag vill bo närmare familjen där hemma. Ska jag hitta nått att köpa där hemma, ska jag hyra lägenhet, ska jag bo hos mamma ett tag, vart ska mina möbler ta vägen i så fall, vart vill jag bo, vart vill jag jobba. Usch, jag längtar inte dit. Får skjuta det på framtiden ett tag till tror jag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0