High in the sky...

Att gå upp kl 03.50 är en aning för tidigt. Jag kunde slumra liggandes den första timman på tåget, men i Huddik gick ett gäng ombord som skulle sitta runt mig. Bland de här personerna sitter en kvinna som alla numera vet precis allt om. Hon är sjuksköterska inom psykiatrin, har sommarhus i Järvsö som är uppvärmt av el och det är dyrt, så nu ska hon installera luftvärmepump som han brevid henne ska sälja, hon är på väg till Stockholm där hennes barn och barnbarn bor, barnbarnen är 3år och 3mån samt 8 månader. Åttamånadersbarnet har öroninflammation för åttonde gången, och snart ska de åka till Thailand. Barnen har inte fått vaccination eftersom de haft feber. Kvinnan själv, som många gånger sagt att hon heter Ann-Britt är väldigt trött och har ont i huvudet för hon jobbade över i går eftersom alla läkarna är inkompetenta på hennes jobb och hon gick upp kl 4 för att hinna till tåget...

Jag skulle kunna skriva en hel roman om henne efter allt man fått veta, hennes skrytmun går i ett och har gjort det sen kl 6. Behöver jag säga att jag är aningen irriterad??? Tur att vi snart är i Stockholm och att hon ska stanna där...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0