But a better place to be...

Jag håller på att bli en soffpotatis. Typ. Känns så i alla fall när jag har lite för lite att göra. Jag ska absolut inte klaga, för jag vet att alltför snart kommer jag jobba heltid och vara stressad över att inte ha någon fritid. Jag borde också börja plugga inför NKSE, nationella kliniska slutexaminationen som är om ca en månad. Jag tittade lite på en gammal sådan tenta i går och får smått panik över att det är sånt som jag ska kunna när jag är färdig. Men min spontana tanke är att jag inte kan något alls av det där... Så, jag räknar med omtenta på den, och klarar jag den inte då vet jag inte vad jag gör. Står utan legitimation i alla fall, därmed utan jobb i sommar. Så får det inte bli! Det värsta är att man inte har en aning om vad man ska plugga på inför tentan, det kan ju komma frågor om precis vad som helst, allt det sjuksköterskan förväntas kunna efter genomgången utbildning. Jag får hoppas på tur helt enkelt, att det kommer något område som jag har stött på och som jag kan lite mer om.
 
Nu ska jag bättra på mitt soffpotatisande och se på familjen annorlunda och efter det Dicte. Måndagar är bra tv-dagar, även för den som inte har någon tv. Synd bara att det är på tv4 programmen går, då kan jag se dem först efter att de slutat på riktiga tv:n...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0