Du är för alltid en del utav mig...




Nu har jag tillsammans med alla Sundsvalls pensionärer bytt till det nya reskortet. Jag är så glad att jag inte skulle ha ett seniorkort, kön till den disken var milslång! Nu får man passa på att åka buss gratis eftersom de nya korten inte fungerar i de gamla apparaterna och de nya installeras först på måndag ;-) Så nu är jag på väg på min gratisresa till Birsta...

I går kväll hände det otrevligheter på centralen i Göteborg. Ett gäng ungdomar gav sig på ett annat gäng som skulle gå på tåget, de knuffade och var otrevliga mot en tjej, och när en kille gick emellan blev han hotad med pistol riktad mot sig. Tydligen var de inte så gamla heller. Blir helt vansinnig när jag hör sånt här, och tyvärr händer det lite för ofta. Man ska inte behöva känna sig rädd eller behöva vara orolig för att bli skjuten när man vistas i stan. Detta hände vid sextiden på kvällen, fullt med folk på stationen, helt öppet... Vart är vårt samhälle på väg???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0