Det här med att vara mamma...

...det är verkligen spännande. Jag har ju provat på det nu den gångna veckan, bara sådär hade jag en trotsig treåring att ta hand om. Det är väldigt mysigt, jobbigt, tålamodsprövande, energikrävande, inspirerande, fyllt av skratt, lek och bus och framför allt är det helt underbart. Underbart att sitta med henne i knät, ligga bredvid henne i sängen och höra henne andas tungt och vrida sig som en mask i sömnen, att hon gråter och klamrar sig fast vid en när man skall lämna henne en liten stund, pussla, leka på mattan, att lyckas få i henne hela matportionerna som man lagat och serverat. Speciellt underbart är det när barnet kramar om en innan hon ska sova, och säger att "jag älskar dig", trots att man bara några minuter tidigare mer eller mindre tvingat henne att borsta tänderna med den starka tandkrämen så att tårarna trillade ner för hennes runda kinder. Allt det som kanske kändes jobbigt bara en liten stund innan känns plötsligt så mycket värt det när man inser hur mycket kärlek hon sprider. Mitt lilla hjärta! Det kommer bli tomt i mitt hus när hennes föräldrar kommer hem igen på tisdag...
 
 
I dag har vi vart på Universeum jag, Jolina, Jonna och Regina. Det var jättekul och mysigt, speciellt när de alla var så otroligt duktiga allihop <3 Vi klappade rockor, såg hajar, ormar, spindlar, fiskar, fåglar och apor. Sedan lekte vi i experimenthallarna och hade det jätteroligt! Efter det åkte vi spårvagnen till Nordstan där vi hittade fina presenter till vår fina kusin-vitamin som fyller 18 år på tisdag...
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0