Dagbok från Gladan mån 15/6 kl 23


Eftersom det blåste så mycket när vi skulle lägga ut fick vi hjälp av två lotsbåtar att komma ut från marinbasen i Karlskrona

Vid åttatiden i kväll la vi ut och gick för motor en bit ut, tillbaka och sedan ut igen i en speciell bana för att kolla så att all data fungerade som det skulle. Mitt kvarter hade första postvakten. Jag började med att vara ledig, men sedan skulle jag ha utkiksposten. Det innebar att jag skulle klättra upp i masten till salningen. Därifrån skulle jag rapportera allt viktigt som jag såg. Jag rapporterade en motorbåt, (fast kanske lite sent eftersom den redan hunnit förbi innan jag såg den... ) Det var inte så läskigt som jag trott att stå däruppe, bara lite ensamt. Medans jag stod där uppe gick solen ner över öarna, det var häftigt att uppleva där uppifrån. Nu ska jag sova innan jag går ankarvakt mellan 00.30-02.00.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0