Dagbok från Gladan 18/6 20.30

Nu har vi kommit till Varbergs hamn, Äntligen! Det har blåst ca 12m/s i dag och det har gått ordentlig sjö. Båten har lutat ca 30o hela tiden, men vi har kunnat sträcka hela vägen från Ven vilket inneburit att det inte har varit så mycket arbete ombord.

Båten lutar massor i dag

I natt fick vi i styrbordsvakten sova hela natten eftersom det var babords tur att vara ankarvakt. Det var väldigt skönt att verkligen få sova ut. I morse när vi skulle lätta ankar regnade det, men eftersom jag var pigg och hade ordentliga regnkläder och stövlar så gjorde det inte så mycket. Under förmiddagen klarnadedet upp så hela eftermiddagen har vi bättrat på solbrännan mellan ögonen och hakan. Pannan är vit av mössan och båtmössan som är på hela tiden.

Emmy jobbar hårt på sin ansiktsbräna och stackarna lyckades bränna blåsor på näsan... :o/

I kväll och natt har vi på styrbord hamnvakt så då ska vi vakta båten och kajen under ett par timmar var. Jag och Brandt ska gå mellan 01.00-03.00, hoppas att det inte blir alltför segt...

I morgon får vi permission och då planerar jag att åka hem en stund för att duscha ordentligt och bara vara ifrån allt ett tag. Kanske hinner jag tillbaka tills dess att de andra ska ut och dricka öl :o)


Vi närmar oss Varberg

I dag när vi skulle lägga till vid kajen fick jag och Emmy åka med gummibåten i förväg för att stå på kajen och förtöja. Det var lite spännande. Nu har jag just beställt en glass av Sofia som har permission i kväll. Det blir gott!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0